Lapland! - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Naomi Levels - WaarBenJij.nu Lapland! - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Naomi Levels - WaarBenJij.nu

Lapland!

Door: naomilevels

Blijf op de hoogte en volg Naomi

10 Maart 2011 | Zweden, Halmstad

Goed nieuws! Gisteren hebben ik, Mari and Agi onze treinticket van Halmstad naar Kiruna (Zweeds lapland) gekocht! Het moest niet later zijn, want iedere minuut wordt het duurder!! Niet zo fijn dus. Maar goed, van 28 maart tot 2 april ben ik in Lapland!! Als het goed is gaan we daar een icehotel bezoeken, een sami en rendierenfarm opzoeken en gaan we naar een park waar we in de sauna gaan. Als extra kan je nog hondensleden of ice climbing doen. De hondensleden lijkt me echt vet. Het is natuurlijk allemaal niet goedkoop. Trein kost me 1600 SEk (181 euro ongeveer), trip package = attracties, 1 ontbijt geloof ik en accomodatie is ongeveer 1700 SEK (190 euro). De prijs ligt nog aan hoeveel er meegaan. Verder de extra hondensleden is 800 SEK (90 euro) en dan nog eten en drinken. Dus nu dan hopen dat het allemaal waard is, maar dat zal vast wel!
Verder kwam ik maandag na schaatsles erachter dat hier van 8-10 april een competitie zal zijn met de beste kunstschaatsers van heel Zweden. Veel van mijn groep gaan dan helpen. Ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig en enthousiast geworden en gevraagd of ik misschien ook niet iets kan betekenen. Ze zei dat ik vast wel iets kan doen dan. Misschien vertalen ofzo. Ik zei dat ik Duits, Nederlands en Engels kan. Ze zei hierop dat ze het eens gaat navragen en dat ik ook tijd zal hebben om naar de schaatsers te kijken. Ik werd hierbij nog blijer. Volgende zondag maar eens vragen hoe ik van dienst kan zijn.

Dan zal ik ook eens wat vertellen over wat ik gedaan heb en niet wat er nog komen zal. Op woensdag, 2 maart ben ik weer naar Lund geweest. Dit keer was het voor het vak 'Scandinavian Culture' (optioneel). Ik vond het wel leuk en anderen hadden ook voordeel door mij, omdat ik als chauffeur kon spelen. Het was wel interessant. We waren naar Kulturen geweest. Een openlucht museum met huizen van vroeger vanuit heel Zuid-Zweden. Je zag dus hoe men toen leefden. We hadden ook een leuke tourguide en hij kon wel leuke grapjes maken.

Verder moet ik natuurlijk iets vertellen over carnaval. Hier in krusbaret vierden we op de zaterdag onze eigen carnavalsfeest. Het is natuurlijk niet net zoals in Nederland. Uiteindelijk was het gewoon een feest geworden waarbij je verkleed naartoe ging. Ik was nog eigenlijk best wel verrast dat er veel in een kostuum kwamen, terwijl de meesten niet echt weten wat carnaval nou precies inhoudt. Er was trouwens ook een wedstrijd voor best geklede. De eerste prijs ging naar drie belgen (Vlamingen) die zich als luciferdozen hadden gekleed. Ik heb er een leuke foto van. Origineel idee!

De dag erna waren ik, Malin, Job en Amber naar een floorballwedstrijd geweest in de Halmstad Arena. De teams waren uit een best hoge leaugue, werd me verteld door Malin. Floorball is trouwens gewoon hockey met een plastic bal in een hal. Heb ik op school ook eens gedaan, maar toen noemden we het unihockey. De wedstrijd duurt 3 x 20 minuten en elke pauze duurde 10 tot 15 minuten. Op zich was het wel een leuke ervaring, maar de wedstrijd was op zich niet zo heel erg spannend. Varberg had met ongeveer 6-2 van Helsingborg gewonnen.

Als laatste, voor school hebben we voor exam 2 ook een voldoende gekregen. Jeej! Nog 2 te gaan! Het derde verslag hebben we vorige woensdag weer ingeleverd en we hebben ook weer netjes een presentatie gehouden. Volgens mij komt dit ook wel weer allemaal goed. Voor volgend examen moeten ipv een presentatie praktijk doen en moet je het met zijn tweeen doen. Volgende les moeten we naar de sporthal en aan de klas iets aanleren en de rest van de klas moet alsof ze kinderen zijn doen. Ik ga met Agi iets met dansen doen. Jeej!

Zo, heb weer een heel verhaal geschreven. Mariana kookt vandaag, dus ik ga nu snel eens van haar eten proeven!

Tot snel (en nieuwe foto's komen er aan),

Naomi

  • 27 Maart 2011 - 18:08

    Toiny:

    Naomi ,fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt en veel onderneemt .Lieve groet Toiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Halmstad

Naomi

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 36163

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Internship in Samoa

11 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Studie in Zweden

Landen bezocht: