Thuis!! - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van Naomi Levels - WaarBenJij.nu Thuis!! - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van Naomi Levels - WaarBenJij.nu

Thuis!!

Door: naomilevels

Blijf op de hoogte en volg Naomi

31 Mei 2011 | Nederland, Oostburg

Hoi!

Sinds zondagavond rond 21.30u ben ik dan eindelijk weer na 4,5 maand terug in Oostburg!
Sinds mijn laatste verslag heb ik nog 2 lessen gehad van Sport Injury and Rehabilitation. Allebei waren goed gegaan en ik heb mijn interview en interventie plan netjes ingeleverd. De laatste les kreeg ik te horen dat mijn samenvatting van een tekst en de interview allebei goed waren! De interventie zal dus waarschijnlijk ook wel goed zijn.
Verder waren Mari (19-05) en Snoopy (24-05) ook al vertrokken. Ik was de derde van onze groep die vertrok. Nu zijn Amber, Job en Agi nog daar. Bij Mari's laatste avond hebben we gewoon met zijn allen (ook haar keukengenoten) in de keuken gezeten. Bij Snoopys laatste avond hebben we gebowld met een aantal.
Mijn laatste dag bestond uit schoonmaken, opruimen, fiets terugbrengen naar winkel, mn moeder ophalen van station (gelukkig heeft ze geen last gehad van de vulkaan in IJsland), alles in de auto gepropt en vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend was nog snel de rest in de auto leggen en nog een beetje schoonmaken. Om 10h had ik room inspection en alles was goed. Ik moest verder de sleutels en de depositformulier inleveren (schone kamer betekent geld terug :)). Daarna was het nog gedag zeggen tegen een aantal mensen. Hierna gingen we richting Kopenhagen. We hebben naar een tip van Agi een leuke en goedkope hotel gevonden voor 2 nachten. Die vrijdag hebben we gewoon wat gewandeld door de winkelstraten en hebben we hamburger en fish en chips gegeten. De volgende dag hadden we besloten om een route te lopen die op een map stond. Hierbij kwamen we de highlights van Kopenhagen tegen. Deze waren Tivoli Gardens, Town hall, nieuwe plein, Christiansborg (Deens parliament), Nieuwe haven (met leuke huisjes), Amalienborg met de koninklijke familie (hebben daar de wissel van de wacht gezien), Gefion fontein, de kleine zeemeermin, kathedraal, universiteit en een paar leuke straatjes. De dag erna stonden we op tijd op om vroeg te ontbijten en een beetje op tijd te vertekken naar huis. De reis was op zich goed verlopen. De eerste pauze was op de boot van Rødby (DN) naar Puttgarden (D), de tweede pauze hadden we middaggegeten, getankt van chauffeur gewisseld. Onderweg hadden we wegwerkzaamheden en twee kleine files, maar voor de rest viel het wel mee. De derde pauze hadden we even kort onze benen gestrekt. Hierna zijn we in een keer naar huis gereden en tussendoor hebben we een frietje gegeten.
Ik heb ook nog een paar leuke kado's gekregen. Van Snoopy kreeg ik een Slowaakse sjaal, van Jenny kreeg ik een Zuid-Koreaanse geldzakje en van Ferah kreeg ik een Turkse oog in een piepkleine badge-vorm. Ik had jammer genoeg niet iets typisch Nederlands in Halmstad, maar misschien kan ik ze ooit nog iets leuks geven.
Verder moet ik de woensdag (25-05) niet vergeten. Amber had van anderen over een leuke fietsroute langs de kust gehoord. Die woensdag gingen we het dan uitproberen. De route is naar Tylösand en terug langs de kust en heeft een lengte van ongeveer 25 km. De route was heel erg mooi, maar met vier uur fietsen en een deel met steile klimmingen was ik wel doodop! Maar het was het allemaal waard! Goed idee Amber!
Ook zijn ik, Amber, Agi en Snoopy nog de 16e naar Vimmerby, Småland geweest. Daar is de beroemde Zweedse schrijfster Astrid Lindgren (Pippi Langkous, Michiel, Ronja roversdochter, gebroeders Leeuwenhart enz) geboren en getogen. In Vimmerby heb je nu de Astrid Lindgren park en Astrid Lindgren Näs (haar geboortehuis). Het park is echt iets voor kinderen, maar op zich voelden wij ons ook kinds dus het was wel leuk om er geweest te zijn. Na het park zijn we langs haar geboortehuis geweest en zijn ik en Agi nog naar een exhibitie geweest. De anderen hadden op ons gewacht. Voor de volgende keer dat ik in Småland ben, wil ik nog eens een glaswerkplaats (glasriket) bezoeken. Zij staan daar bekend om.
Verder heb ik nog in mijn laatste week netjes mijn huur en internet betaald en is dus alles afgerond wat Krusbaret betreft.
Zo, dat was het dan voor wat er tot nu toe weer allemaal gebeurd is. Vanaf nu wordt het nog spullen selecteren, mijn kamer in Eindhoven weer volproppen met al mijn spullen, stage regelen voor school, genieten van de zomervakantie, maar vooral met een goed gevoel terugkijken naar mijn half jaar studeren in het mooie Zweden!

Doei allemaal en bedankt voor het lezen van mijn reisweblog! Ik hoop dat ik in de toekomst weer mooie lange reizen mag gaan maken!


De wereldreizigster,

Naomi Levels

  • 31 Mei 2011 - 11:14

    Carla Levels:

    hoi Naomi,

    Het was leuk om jouw verhalen te lezen in Zweden. Helaas zit het erop.
    Nu nog dingen regelen en lekker genieten van de vakantie
    Hartelijke groetjes en tot ziens

    Carla

  • 31 Mei 2011 - 18:26

    Papa:

    Mijn meisje is weer thuis. Op het naar het volgende avontuur
    liefs papa

  • 20 Juli 2011 - 12:12

    Dominique:

    hallo dag Naomi,
    heel mooie fotos en verslag!!!
    hartelijke groetjes
    Dominique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oostburg

Naomi

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1537
Totaal aantal bezoekers 36168

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Internship in Samoa

11 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Studie in Zweden

Landen bezocht: