Malmö - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Naomi Levels - WaarBenJij.nu Malmö - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Naomi Levels - WaarBenJij.nu

Malmö

Door: naomilevels

Blijf op de hoogte en volg Naomi

26 Februari 2011 | Zweden, Halmstad

Hoi,

Het is weer twee weken geleden na mijn vorig verslag.
Op zaterdag, 12 februari ben ik met vier Duitse meiden een dagje naar Malmö geweest. Eerst was het plan om naar Göteborg te gaan, maar dat was veranderd. Göteborg moet dus afgestreept worden. We gingen met de trein. Op de heenweg kregen we van de conducteur te horen dat we een verkeerde ticket hadden gekocht. Je hebt hier verschillende treinmaatschappijen: SJ, öresundstag enz. Een beetje als de NS, veolia enzo. Maar goed, we hebben dat weer kunnen regelen; alleen wel onnodig geld kwijt. Malmö zelf was leuk. We hebben een beetje gewinkeld, door parken gelopen, de brug naar Denemarken, de zee en de Torso Building gezien. Op de terugweg hadden we wel het goede ticket gelukkig.
De woensdag erna hadden we een citywalk in Halmstad zelf voor Scandinavian Culture. Het was wel het koudste uur sinds dat ik hier in Zweden ben. Vooral mijn handen en voeten waren bevroren, maar op zich was het wel interessant om over de geschiedenis van Halmstad te horen te krijgen. Ik, Mariana, Isa en Chrisie zijn daarna wat warms gaan drinken in een cafeetje. We waren daarna gelukkig wat opgewarmd.
De zaterdag erna gingen ze Chinees Nieuwjaar vieren (wel een beetje laat) op de Zweedse cursus. Er waren best veel mensen en het was wel gezellig. We hebben lekker gegeten en spelletjes gedaan. Ik ben daarna met Job, Amber, Dineke en Malin naar een feestje met Zweden geweest. Die kunnen drinken zeg! Was wel leuk om mee te maken. Ik ben om 12 uur weer terug gegaan en de anderen zijn naar de stad gegaan.
Vorige woensdag hadden we weer les. Ons tweede verslag moesten we inleveren en we moesten weer een presentatie geven. Ik denk dat iedereen wel weer een voldoende krijgt, oftewel 'passed' :). Nu zit ik in een groep met de Portugees Tiago, de Zweedse Caroline en weer met Rickard. We moeten nu weer ongeveer over dezelfde onderwerpen schrijven als bij het tweede examen. Dus over de emotionele, cognitieve, sociale en motorische ontwikkeling. Interessant!
Oh ja, als laatste nog. Deze vrijdag zijn ik, Amber, Mariana, Zuzana en Agi (Agatha uit Munchen, nieuw klasgenoot) naar Ängelholm geweest om naar het volleybalteam van Zuzana te kijken. Helaas hadden ze met 3-0 verloren. Elke game is tot de 25. We hadden alleen niet verwacht dat de entrance 60 kronen was (= ongeveer 7 euro). Wat wel grappig was, was dat we van tevoren nog even koffie/warme chocomelk gingen drinken. Het duurde zo lang, dat ik en Agi allemaal grappige verhalen gingen verzinnen. Bijv. omdat het zolang duurt dan zou alles wel heel vers moeten zijn. De slagroom wordt dus gemaakt door letterlijk de koe te slaan (whipped cream - whipping the cow in Engels). En ik moet nu gaan, want we gaan shoppen in de stad.

Groetjes!

  • 26 Februari 2011 - 16:52

    Thomas Planckaert:

    Hi Naomi!
    Thomas hier, je weet wel, we ontmoetten elkaar daarnet aan de spoorweg ;)
    Mocht je ons laten weten waar het vanavond doorgaat, we zouden je heel dankbaar zijn! Een zweeds nummer heb ik nog niet, maar je kan mij wel bereiken op 0032498192563 :)
    of via facebook, ik heb je al een vriendschapsverzoek verzonden, hopelijk vind je dat niet erg :)
    groetjes,

    Thomas

  • 27 Februari 2011 - 07:45

    Carla:

    Hoi Naomi !

    Wat een avontuur om in Zweden te zijn. Lees met veel plezier jouw verslagen en natuurlijke de mooie foto's van de omgeving.( Lukt het met zweeds praten :-) ?
    Nog veel succes met alles .
    Hartelijke groetjes vanuit Nijmegen
    Carla ( en natuurlijke ook Ruud, Charlotte en Tom)

  • 27 Februari 2011 - 17:23

    Papa:

    Hoi Naomi, onze reislustige dochter. Ze maakt het gelukkig goed. Ze is vrolijk en lekker bezig. Ik geniet van de leuke verhalen en mooie foto's. Ze is nu al aan haar volgende buitenlandse stage aan het denken!!. Ze is nog niet eens terug uit zweden.
    Het ga je goed liefs Papap

  • 02 Maart 2011 - 12:41

    Toiny:

    Even kijken op je site of je weer iets geschreven hebt .En ja hoor ,weer een mooi verhaal.Fijn dat je het naar je zin hebt met elkaar .Groetjes Toiny

  • 08 Maart 2011 - 08:49

    Frans :

    Naomi wanneer volgt het volgende verslag? te druk met andere zaken? liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Halmstad

Naomi

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 36176

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Internship in Samoa

11 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Studie in Zweden

Landen bezocht: