Aftellen - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Naomi Levels - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Naomi Levels - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: naomilevels

Blijf op de hoogte en volg Naomi

14 Mei 2011 | Zweden, Halmstad

Zoals de titel zegt is het aftellen begonnen. Nog maar een paar weken en dan ga ik alweer terug naar Nederland! Met school heb ik deze woensdag en de woensdag erna nog les en daarna ben ik hier klaar met school. Tot nu toe gaat alles goed met school. Ik heb 'children and youth development through sport', 'career transitions and development' en voor 'Swedish Language for foreigners' heb ik het mondeling gedeelte gehaald. Nu dus alleen nog het schriftelijk gedeelte en het vak 'Sport injury and rehabilitation'. Ik ben er in ieder geval gerust op dat dat zeker zal lukken, oftewel ik zal thuiskomen met 37,5 ECTS (terwijl ik er maar 30 nodig heb, Zweeds is dus een leuk extraatje).
Bij mijn laatste updates was ik bij Stockholm gebleven. Een week later op vrijdag 29 april ging ik samen met Chrisi en Klara een dag naar Göteborg. Ik was chauffeur die dag. De stad ligt ongeveer anderhalf uur rijden van halmstad. We hadden eerst een boottocht gedaan. Daarbij waren een klein stukje in de haven gegaan en daarna weer terug naar het centrum. Hierna hebben we een beetje gewinkeld. Ergens in het winkelcentrum waren ze aan het skaten en we hebben een paar keer stilgestaan om er naar te kijken. verder zijn we nog even een paar minuutjes in het park gaan zitten en toen liepen we weer terug naar de auto. Op die dag was ook de bruiloft van Kate en William. Ik heb die, in tegenstelling tot de bruiloft van de Zweedse kroonprinses Victoria en Daniel, gemist. Ach ja, ik had een leuke dag in Göteborg.
De dag erna was het koninginnedag! Ik heb die dag op het strand doorgebracht. Ja, zelfs hier in Zweden kan het warm zijn. Al is dat op dit moment niet echt het geval. Het regent en het heeft geonweerd. In de avond was er een vuur in de rivier Nissan in het centrum naast de bibliotheek. Ik en Amber waren er naartoe gegaan. We waren met de auto, omdat Amber haar enkel had verstuikt. We ontmoetten een paar bekenden (Duitsers) daar en zagen nieuwe gezichten. Na het vuur gingen ik en Amber weer naar huis om film te kijken en de anderen gingen naar de stad. Owja, op koninginnedag is alles oranje en ik kon natuurlijk niet achterblijven. Ik had dus in de Maxi een oranje shirt gekocht.
De vrijdag erna was er een gastcollege van Keith Henschen. Hij had met coaches en athleten gewerkt tijdens olympische spelen. Op zich was het wel interessant. Hij vertelde het merendeel over zijn ervaringen en op het laatst beantwoorde hij wat vragen.
Op zondag was ik wezen KITESURFEN samen met Mari en Agi. Het was echt supertof! We kregen eerst wat theorie, daarna met de vlieger (kite) spelen op het strand en daarna het water in zonder bord en als laatste proberen met bord het water uit te komen. Echt een topdag. Jammer dat het wel duur is want ik had dan zeker nog een course willen doen.
Als laatste was eergister gezellig in de avond, want we gingen met een paar mensen avondeten. Chrisi was de dag ervoor 30 geworden en Irina (uit Rusland) zou nog voor mij en Jenny+Donna koken. Het was heel gezellig. Irina en andere Russen aten niet mee, omdat ze naar een hockeygame gingen kijken. Na het eten gingen ik en Michele (Brazilie) op Chrisi's computer naar de Eurovision songcontest kijken. Oostenrijk, Nederland en Zweden waren samen in de tweede halve finale. Jammer genoeg was Nederland niet door, terwijl ze het dit jaar vond ik wel verdiende om naar de finale te gaan. Na de songcontest ging Michele naar bed en ik en Chrisi bleven nog op tot half 1 elkaar liedjes laten zien op youtube. Al met al een gezellige avond.

Dit is waarschijnlijk een van mijn laatste updates! Maar het avontuur is nog niet voorbij, dus ik zal in een verdere (laatste?) update vertellen over mijn laatste dagen in Zweden.

x Naomi

  • 24 Mei 2011 - 19:46

    Annelies Farla:

    Hoi Naomi,

    Zoals ik van mama vernomen heb kom je komend weekend weer richting Nederland. Aan je berichtjes van afgelopen tijd heb ik gemerkt, dat je het in Zweden reuze naar je zin hebt gehad.
    Veel nieuwe vrienden opgedaan, veel gezien en volgens mij heel veel plezier gehad.
    Zal weer even wennen zijn in Eindhoven. Hopen je daar spoedig weer te zien.
    Natuurlijk heb je het de komende tijd nog even druk, je moet tenslotte nog op kraamvisite in Amsterdam, om onze kleinzoon te bewonderen.
    Naomi goede terugreis samen met mama en tot ziens in Eindhoven.

    x tante Annelies & oom Martin.

  • 20 Juli 2011 - 12:42

    Dominique:

    hoi Naomi!!!
    weerom echt intressante reportage!
    spijtig genoeg heb ik dit maar pas vandaag ontdekt dat jij zoiets "waar ben je" hebt, ik wist het bestaan er niet van;(((anders had ik het al wat vroeger kunnen ontdekken!we zijn 20juli vandaag!;(((
    alleszins een dikke proficiat!
    gentse groetjes
    dominique(nicht brigitte)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Halmstad

Naomi

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 36173

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Internship in Samoa

11 Januari 2011 - 04 Juni 2011

Studie in Zweden

Landen bezocht: